Memang Percaya Pada Kematian Tetapi... - CrazyDuck -->

Header Ads

Memang Percaya Pada Kematian Tetapi...

Gandingan rasuah dan politik. Semua orang tahu yang kematian itu mesti datang. Tetapi tak ada yang percaya akan berlaku pada diri mereka. Sekiranya mereka percaya, sudah tentu mereka akan melakukan sesuatu yang berbeza (kebaikan).

Semua orang tahu yang kematian itu mesti datang. Tetapi tak ada yang percaya ianya akan berlaku pada diri mereka. Sekiranya mereka percaya, sudah tentu mereka akan melakukan perkara yang berbeza (kebaikan).

Petikan dari:- Pesakit Sebagai Sumber Duit Keluhan Rakyat Bahan Buat Lawak.

Pesakit, Rakyat, PoliTIKUS, Firaun

1. Pesakit tidak semestinya orang yang sakit fizikal. Sakit ekonomi juga satu dari cabang kesakitan. Pesakit pergi ke Doktor untuk mengubat penyakitnya, diperah wang mereka. Hospital kerajaan murah jer? Ya tak ya juga eh...?

2. Rakyat memilih pemimpin untuk membawa mereka kepada kehidupan yang lebih baik. Tetapi rakyat diguna untuk kemewahan ahli politik.

3. Ibarat catatan seorang doktor:-
“Was the pain, was the suffering the patients went through real? No. Of course I know all the medical terms to describe how they feel, all the suffering they went through. But in truth, I did not know how they feel, not until I became a patient.”

4. Rakyat jadi bahan lawak dan mainan untuk kemewahan dia orang. We kind of lose our moral compass along the way. Because we just want to make money.

Ketika bermewahan dan senang lenang aku tidak punya petunjuk tentang nilai moral. Aku hanya mahu dan tahu bagaimana nak buat duit.

5. Tunggu Dekat Nak Mati Baru Mau Sedar?
Hanya setelah semua mereka yang mewah ini disakitkan Allah barulah situasi kronik di Malaysia ni akan dapat dibetulkan.

6. Walaupun mereka lihat setiap hari ada orang mati – mereka akan terus merasa kebal dan seperti tak boleh mati. Biarkan mereka dengan keangkuhan mereka.

Everyone knows that they are going to die; every one of us knows that. The truth is, none of us believe it because if we did, we will do things differently. - The late Dr. Richard Teo

Semua orang tahu yang kematian itu mesti datang. Tetapi tak ada yang percaya akan berlaku pada diri mereka. Sekiranya mereka percaya, sudah tentu mereka akan melakukan sesuatu yang berbeza (kebaikan).

7. Blame It On The Rain [Milli Vanilli]
Atau salahkan PM yang dulu? Why not blame it on your mother to have you born? Or blame on it your father for not using the rubber?

Just put the blame on something and don't take the responsibility. Only take the money.

8. Setiap hari kita melihat, membaca, atau terdengar kisah kemalangan dan kematian.

Yang mati muda mahu pun sudah tua. Selain mengucapkan Inna Lillahi Wainna Ilaihi Rajiuun dan Al-fatihah, apa lagi yang kita rasa?

Tak ada rasa apa ka? Eh… kita ni tak reti mati ka?

9. Sekiranya selepas membaca artikel ini, anda tidak punya rasa apa-apa… tiada apa yang menyentuh perasaan, anda memang kebal punya kaki.

Tak reti sakit dan tak boleh mati. Fir’aun pun kalah. Dia mana tau apa itu haram, kan?

Teruskanlah dengan keangkuhan anda dan jika anda terlibat dengan rasuah atau yang seangkatan dengannya… teruskanlah.

Anda punya kuasa… dunia ini anda yang punya.

Akhirat?

Apa nak fikir pasal akhirat? Mana ada akhirat? Kalau ada sudah tentu anda tak buat apa yang anda buat sekarang ini.

10. Rasuah merata-rata. Dosa sini sana. Hidup dia orang senang lenang jer?

So what? Anda cakap... ada aku kisah?

I live for the moment… tomorrow is another day and another story, kan? Yesterday already gone… so screw it.

Untuk cerita penuh sila KLIK dan lawati ➤ Pesakit Sebagai Sumber Duit Keluhan Rakyat Bahan Buat Lawak.

No comments

Sila tinggalkan pendapat dan pandangan anda. Terima Kasih.