Header Ads

Craziness Brings Wisdom

Nabi Muhammad (SAW) pun orang kata gila apa?Termasuk juga Nabi-Nabi (AS) yang terdahulu. Sebab apa depa kata Nabi-Nabi ni gila? Sendiri jawab...



Crazy itu gila...

Biar orang kata aku gila...
Ma apa tu… dia kata:-
We are crazy but we are not stupid
Zaman dulu, hanya orang gila yang kata besi boleh terbang.




Thomas Edison juga dikatakan gila
Nak buboh api dalam kaca keluarkan cahaya
Orang gila ini lah punya pasal aku boleh menaip waktu malam.

Eh... Nabi Muhammad (SAW) pun orang kata gila apa?
Termasuk juga Nabi-Nabi (AS) yang terdahulu
Sebab apa depa kata Nabi-Nabi ni gila?
Sendiri jawab...

Berbalik kepada masa 20 tahun sudah...
Ada yang masih berada di sekolah rendah eh?
Bila ada orang kata boleh hantar surat, mesej, gambar guna telefon tak ada wayar... orang kata gila tak?

Itu jam telegram pun berhari-hari juga baru nak sampai.
Itu pun hanya beberapa perkataan saja

Sekarang hanya dalam masa beberapa saat.
Nun dari mana pelusuk dunia ianya mari...

Tuan Saat ada sini tak?
Atau pun Puan Saadiah ke?

Ya... saat tu sebahagian dari masa.
Masa berubah segalanya turut berubah...

Yang tak berubah... aku tetap gila dan hanya bertambah kegilaan.
Biarlah... orang nak kecek gapo pon. Ada aku kesoh?

Kegilaan membuahkan wisdom...

Err... wisdom tu apa ek?
Hikmah? Pandangan dalam? Firasat?
Entahlah... tapi wisdomlah depa kata.

Yang pernah berjalan... those who took The Journey
Dia nampak peta dalam kepala

Yang tak pernah sampai?
GPS Waze semua tu kan hado?
Malangnya... kehidupan, roh, iman, amalan & etc...
Tak ada waze nak tunjukkan jalan


Jom pakat ramai-ramai jadi gila x2
Buka jalan… travel The Journeys of Freedom
Bermula dengan satu kali gila lebih baik jadi gila-gila.
Wisdom Through Journeys

No comments


Lagi Artikel Menarik