Celah Jari Berair dan Busuk? Ada Ekzema dan Gatal Kaw-Kaw? - JoF | Journeys of Freedom

Header Ads

Celah Jari Berair dan Busuk? Ada Ekzema dan Gatal Kaw-Kaw?

Bukan sekadar gatal tetapi mengeluarkan bau yang tengik. Malu untuk kita buka stokin apabila berada dikalangan orang ramai. Rawat supaya kulat tidak lagi mengganggu keselesaan anda akibat gatal dan orang lain akibat bau busuk.



Rawatan Kulit Akibat Athlete Foot, Ekzema dan Gatal

Gatal akibat jari berair (athlete foot), ekzema dan kesan gigitan serangga, hama atau kutu binatang bukan lah sesuatu yang enak. Kegatalan juga datang apabila termakan makanan yang sepatutnya kita berpantang oleh kerana alahan.

Celah Jari Kaki Berair dan Busuk (Athlete Foot)

athlete-foot-atau-jari-kaki-berair

Celah jari berair, Gambar Dr. Standley
Celah jari yang berair atau pun kuku yang buruk akibat terlalu banyak berendam atau berpeluh dalam kasut bukan sekadar gatal tetapi mengeluarkan bau yang tengik. 

Malu untuk kita buka stokin apabila berada dikalangan orang ramai. 

Sangat bermasalah apabila kita sampai kesuatu tempat atau pejabat di mana kita perlu menanggalkan kasut. 

Setelah berjam-jam berkasut, kaki yang mengalami penyakit athlete foot akan mengeluarkan satu bau yang menusuk segenap penjuru pejabat.

Athlete foot atau jari berair seperti dalam gambar ini memberi kegatalan akibat jangkitan kulat. 

Ia boleh merebak kebahagian badan yang lain. Terutamanya kawasan berpeluh dan selalu lembab. 

Ianya sejenis penyakit yang boleh berjangkit dari seseorang kepada yang lain. 

Terutama apabila kita memijak lantai yang dilalui oleh pesakit athlete foot.

sabun-herba-merawat-athlete-footHizbul-Bahr mengeluarkan sabun khas (lihat gambar) untuk merawat athlete foot dan memberi kelegaan kepada pesakit celah jari kaki yang dimakan oleh air. 

Cara penggunaan sabun  ini mudah saja. 

Selepas mandi atau membasuh kaki, ambil buih sabun ini dan sapukan pada tempat yang dijangkiti. 

Sekiranya memakai stokin dan kasut, ada baiknya menyapu buih sabun ini, biarkan ia kering baru lah memakai stokin.

Lakukan setiap hari apabila ada peluang sehinggalah semua kulat tadi tidak lagi mengganggu keselesaan anda akibat gatal dan orang lain akibat bau busuk.

Ekstraks herba yang terdapat dalam sabun ini akan bertindak balas dengan kulat athlete foot dan menghalangnya dari terus hidup subur dicelah jari kaki anda. 

Ekzema

kulit-tangan-bengkak-dan-gatal-akibat-ekzema

Gambar: Google Images

Penyakit ekzema merupakan sejenis penyakit kulit ala-ala kurap <= KLIK. Sangat gatal pada kulit yang dijangkiti ekzema.

Jika tidak dirawat ianya boleh bertahan lama dan sangat menyiksakan.

Punca penyakit ini berbagai dan keadaan rupanya pada kulit juga bermacam-macam. Tetapi kebiasaannya kulit menjadi bengkak, kemerahan dan gatal.

Menggaru akan membuatkan kesakitan bertambah buruk. Apabila kulit mengelupas dan terluka akibat garuan, bahagian kulit yang cedera itu akan dijangkiti kuman Staphylococcus aureus yang hidup pada kulit.

Untuk melegakan dari kegatalan akibat ekzema dan seterusnya merawat, anda perlukan cecair atau losyen yang dapat memberikan kelegaan pada kulit dari kegatalan. Seterusnya membunuh bacteria Staphylococcus aureus atau yang sejenis dengannya dan merawat bengkak-bengkak.

Sabun Herba Merawat Ekzema


sabun-herba-untuk-merawat-ekzemaHizbul-Bahr juga mengeluarkan sabun khas untuk merawat ekzema.  Sabunnya diberi nama Al-Taab.

Extraks dan minyak herba yang terdapat di dalam adunan sabun ini meresap ke dalam liang roma dan pembuluhan darah anda.

Kandungan herba ini secara semula jadi melawan bacteria dan melembabkan kulit. 

Ia membantu sel badan anda untuk membaiki sel yang rosak dan menjana pertumbuhan sel baru menggantikan sel yang sudah mati (parut).

Testimonial: Dari Intan Razali. Tarikh: 21-4-2015.

testimony-rawatan-ekzema-menggunakan-sabun-herba
"Saya dah cuba Al-Taab. Saya puji berkesan untuk eczema anak saya."

Testimonial: Dari: Fyza Love 11, 17 September 2015


testimony-rawatan-kegatalan-menggunakan-sabun-herba


"Sabun ni bagus tau. Saya pesakit psoriasis. Pakai sabun dah 2 ketul. Alhamdulillah badan beransur pulih sekarang."

"Alhamdulillah Sis, tak stress tengok kulit licin."

Gatal-Gatal Kulit

gatal-kulit-dan-badan-dirawati-dengan-sabun-herba
Sabun herba bernama Err Ya-Ta ini membantu menghilangkan kegatalan pada kulit. Ianya juga sesuai untuk merawat luka akibat kencing manis.

Kegatalan dan bengkak pada kulit akibat alergi atau alahan pada sesuatu jenis makanan seperti seafood juga dapat disembuhkan dengan sabun ini.

Cara Memakainya Untuk Rawat Gatal Kulit

Selepas mandi, buih sabun disapu pada bahagian badan yang gatal dan biarkan ianya kering. 

Tidak perlu dibasuh, ianya tidak melekit seperti sabun biasa. Lakukan 2-3 kali setiap hari.

Buihnya yang dijadikan sebagai losyen tadi mengandungi ektraks herba akan menyerap masuk ke liang roma dan menyembuhkan penyakit kegatalan.

Cara Memakainya Untuk Rawat Kencing Manis



Selepas mandi, sapukan seluruh badan dengan losyen dari sabun ini dan biarkan ianya kering. Lakukan sebanyak 2-3 kali sehari.

Bahan herba dari losyen sabun yang menyerap ke dalam pembuluh darah akan bertindak menurunkan kandungan gula dalam darah. 

Sedikit demi sedikit berperingkat-peringkat hinggalah mencapai tahap normal.

Jika ada luka akibat kencing manis, lakukan perkara yang sama. Buih sabun disapu pada tempat luka dan biarkan ianya kering. Jangan dibasuh. Lakukan sebanyak 2-3 kali sehari.

Bacalah Selawat, Bismillah, Ya Samak, Ya Basar, dan Ya Kalam sebelum menggunakannya. Samada untuk ekzema, athlete foot atau juga merawat kegatalan. Insya’Allah mujarab dan berkesan. DIA yang mendatangkan penyakit dan DIA yang menyembuhkan.

Memang Gatal Nak Beli Harga Berapa dan Kat Mana?

Kunjungi Kami di Hizbul-Bahr Tesco Setia Alam
Lot F-46 Tingkat Satu

Sila catit kod diskaun tambahan ini: JoF-C11. Promosi ini ditamatkan pada February 27, 2017


Booth-Hizbul-Bahr-di-Tesco-Setia-Alam
KLIK gambar untuk membuat pembelian secara on-line dan melihat senarai kesemua produk Hizbul-Bahr dan juga harganya. Penjual yang berdekatan dengan anda juga disenaraikan.